17 Haziran 2012 Pazar

Danışman kimdir ?



Danışman fikri ve bilgisi olduğu konuda kendisine akıl sorulan kişidir. Gördüğünüz gibi tanımı oldukça basit.
Diğer yandan danışmanlığın beyhude bir iş olduğunu anlatan çok sayıda espri veya fıkra vardır. Ben de geçenlerde bunlardan bir tanesine takıldım, hani “danışman müşterisi saati sorduğunda müşterisinin kolunda bulunan saate bakıp ona saati söyleyen kişidir” tanımlamasına …
Bu espiriyi bir sefer değil çok sayıda duymuş birisiyim ancak ben de duyunca diğerleri gibi gülüp geçerdim. Geçen gün yolda giderken niçin aklıma geldiğini bilmiyorum ama aklıma bazı sorular geldi. Şimdi bunu sizinle paylaşmak istiyorum.
Madem müşterinin kolunda saat var o zaman niçin danışmana saati soruyor ?

Danışmanın müşteriye ait olan saate bakarak cevap vermesinde ne gariplik var ?
Bu hikayede komik olan danışmanın yaptığı iş mi yoksa müşterinin sorusu mu?
Bu saat hikayesinden sonra ekşi sözlüğe “consultant” için baktım ve bence de çok doğru bir tanım buldum.
“Hangi konuda uzmanlaşmış olursa olsun, her konudan soruların muhattabı olabilen insan.”

kaynak :www.cengizpak.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder