Türkiye Bilişim Pazarı, geçen yıl 29 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı.
Interpromedya’nın bu yıl 13. kez düzenlediği Türkiye’de
bilişim alanında yapılan araştırmanın, Bilişim 500’ün sonuçları açıklandı. 2011
yılı ilk 500 bilişim şirketi listesinde Tradesoft her geçen sene büyüyen cirosu
ile bu sene de geçen senelere göre bir adım daha yukarı çıktı ve 150’inci olarak
ilk 500 firma arasına girmeyi başardı.
Sırayla son 4 yıla bakacak olursak;
2008 yılında 182., 2009 yılında 157., 2010 yılında 156.
sırada, ve 2011 yılında ise artan toplam satış gelirimiz ile 150. sırada
yerimizi aldık.
"BİLİŞİM PAZARI 2012'DE 30 MİLYAR DOLARI
AŞACAK"
Araştırmanın Türkiye bilişim pazarına ilişkin ortaya koyduğu
verilere göre, BT donanımı, yazılım ve hizmetleri içeren bilgi teknolojileri
pazarı yüzde 12,7 büyürken, telekom donanımı ve taşıyıcı hizmetleri içeren
iletişim teknolojileri pazarı yüzde 1,9 küçüldü.
Bilgi ve iletişim teknolojileri toplamı olarak bilişim pazarı
ise 2011'de yüzde 2 artışla 29 milyar dolarlık bir büyüklüğe
ulaştı.
Gecede, İnterpromedya yetkilileri, bilişim pazarının 2012'de
yüzde 6 büyüyerek 30 milyar doları aşacağı tahminini de paylaştı. Büyüme tahmini
bilgi teknolojileri pazarı özelinde yüzde 14,1, iletişim teknolojilerinde yüzde
2,6 olarak ortaya kondu.
“CEO'LAR 2012'DE HEDEF BÜYÜTTÜ”
Bu arada törende, araştırma kapsamında, ilk 500'deki 446
bilişim şirketinin üst yöneticilerinin (CEO) katılımıyla gerçekleştirilen anket
sonuçları da açıklandı. Buna göre CEO'ların yüzde 55'i 2012 büyüme hedeflerini
artırdıklarını belirtirken, hedeflenen sektörler arasından yüzde 50,4 ile kamu,
yüzde 43,7 ile finans, yüzde 41,5 ile telekom ilk üçte yer aldığı
açıklandı.
Anket sonuçlarına göre şirketlerin yüzde 58'inin Ar-Ge
yatırımı yaptığı tespit edilirken, Ar-Ge harcamalarının toplam ciro içindeki
payının önceki yıla oranla yüzde 1 artışla yüzde 13'e ulaştığı gözlendiği
belirtildi.
CEO'lar en önemli sorunlarının başında nitelikli insan
kaynağı sıkıntısını yüzde 65,2'lik oranla birinci sırada gösterirken,
gündemlerinde yer tutan başlıklardan öne çıkanları sırasıyla markalaşma,
çevrecilik, yeni sektörlere yatırım, Ar-Ge ve inovasyon yatırımları, sosyal
sorumluluk ve reorganizasyon olarak sayıldığı araştırmalar sonucu ortaya
çıktı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder