Microsoft
Dynamics NAV Özellikleri – Bugün daha fazlasını
öğrenin!
Microsoft
Dynamics NAV, şirketinizi daha iyi kontrol edebilmenizi sağlayan, bütün ticari
faaliyetleri tam olarak izleyebilmenize ve işletmenizin büyümesiyle birlikte
karlılığın ve kar marjlarının artmasına yardımcı olan komple iş yönetimi
yetkinlikleri sunmaktadır. Dynamics NAV özelliklerinin, iş fırsatlarının
geliştirilmesine nasıl yardımcı olduğuna bakın.
Finans
ve Muhasebe
Üretim
Dağıtım
Perakende
Satış
ve Pazarlama
Teknik
Tradesoft
Size Yardımcı Olabilir
Tradesoft’u
seçtiğinizde şirketiniz, ayrıcalıklı bir hizmet ve destek deneyimi yaşayacaktır.
Tradesoft geçişin sorunsuz olmasını sağlamak ve şirketinizin büyümesine yardımcı
olmak üzere bilgi ve deneyimlerimizi şirketinize yarar sağalacak şekilde
kullanmaya gayret eder.
İleriye
yönelik belirli bir dönemde beklenen gelir ve giderler için kalem bazında bir
tahmin oluşturun. Faaliyetlerinizi planlayın ve yatırımlarınızı firmanızın
durumu ile ilgili doğru ve kesin bilgilere sahip olarak yapın. Bütçe girişine,
işletmenizin stratejik yönetimi için ihtiyaç duyduğunuz ayrıntı seviyesinde
sonsuz boyut ekleyebilirsiniz. Toplam hesaplara bütçe tahsis edebilir, belirli
alt bütçeler oluşturabilir ve belirli birimlerin bağımsız bütçeleri çerçevesinde
nasıl faaliyette bulunduklarını izleyebilirsiniz.
Alt bütçelerin
oluşturulması
Genel
bütçe içinde, belirli bir dönemde departman bazında belirli bir hedef müşteri
grubu için ayrılan satış bütçeleri gibi çok özel “alt bütçeler”
oluşturun.
Hızlı ve Etkin
Bütçeler
Önceki
dönemlerin bütçelerini, bir ayarlama faktörü kullanarak yeni döneme kopyalamak
suretiyle hızlı ve etkin şekilde bütçelerinizi oluşturun. Bu ayarlama faktörü
hem yevmiye defteri girişlerinde hem de yevmiye defteri bütçe girişlerinde
kullanılabilir.
Excel
Kullanılabilirliği
Bütçeleri
Excel programına aktarma ve düzeltilmiş bütçeleri Navision’a geri yükleme
özelliği, bütçeleri kuruluşunuza en uygun olan şekilde dağıtabilme esnekliği
sağlamaktadır.
Çoklu Bütçeler
İstediğiniz
uzunluktaki dönem için, işletmenizi yönlendirmek ve kontrol etmek için gerekli
olan ayrıntı seviyesinde istediğiniz sayıda bütçe oluşturabilirsiniz. Her bütçe
girişine sonsuz sayıda boyut ekleyebilirsiniz.
Düzenli
Bütçeler Oluşturun
Bütçeleri
kolay anlaşılır matrisler şeklinde oluşturabilirsiniz.
Bütçe
Performansını İzleyin
Hesap
tablolarını ve belirli bütçe raporlarını kullanarak bütçe performansını
inceleyebilirsiniz.
Bütçeleri
Tahsis edin
Toplam
hesaplar (örneğin parasal tavanı belirlenmiş ancak belirli harcamaları henüz
tanımlanmamış olan hesaplar) için bütçe tahsisi yapabilirsiniz.
Dynamics
NAV’deki iş zekası seçenekleri, kurumsal ilerleme veya departman bazında anlayış
için temel raporlama özelliğinden, karmaşık iş ihtiyaçlarına kesin çözümler
getiren ileri araç setlerine kadar çok çeşitlidir. Kuruluşunuzdaki bütün
pozisyonlar için, kendi ilerlemelerini yönetmek veya açık ve net performans
göstergeleri ekibinin ilerlemesine destek olmak üzere personele yetki vermek
için Dynamics NAV’in iş zekası özellikleri kullanılabilir. Geçmiş performansları
inceleyebilir ve eylemlerinizi haklı gerekçelere dayandırmak veya strateji
geliştirmek/revize etmek için geleceğe yönelik trendleri öngörebilirsiniz.
Veri ve
Araçlara Erişim
Her
seviyedeki karar verici, işle ilgili hususlarda zamanında verilen bilgilere
dayanarak önlem alabilir ve işlem yapabilir.
Birleşik
Microsoft Tabanlı Teknoloji Platformu
Microsoft
Office, sistem, Microsoft SQL Server teknolojileri ve Microsoft Windows
Sharepoint hizmetleri ile sorunsuz şekilde entegre edilebilen Dynamics NAV,
kuruluşunuzdaki bilgiler, insanlar ve süreçlerle bağlantı kurabilmenizi
sağlar.
Yerleşik Analiz
Araçları
İşlemlerin,
müşteri kayıtlarının ve geçmiş verilerin detaylarına hızlıca inebilir ve önemli
olayları izleyebilirsiniz. Ayrıca bütçeleri fiili bütçelerle
karşılaştırabilirsiniz.
Yetkinlikleri
Geliştirin
SQL
Sunucuya yerleşik özel iş zekası yazılımı ekleyebilirsiniz.
Kuruluş çapında
Zekanın Paylaşılması
Karmaşık
iş süreçlerini izleyebilir, bireylere ve ekiplere bilgi verebilir ve geçmiş
anlayışlarla geleceğe yönelik trendleri ve göstergeleri
birleştirebilirsiniz.
Nakit
tahmini ve yönetimi, firmanın karlılığının yönetilmesindeki temel unsurlardır.
Finansal sağlığınızı kontrol altında tutmak için Dynamics NAV, finansal nakit
akış tablolarını sistemine dahil ederek nakit akışını net olarak
izleyebilmenizi, detay seviyelerdeki bilgilere erişim seçenekleri ile tüm
işlemlerin gerekçelerini açıklayabilmenize ve gerekli düzeltmelerin
yapılabilmesi için yetersiz nakit uyarılarını yapabilmenize imkan verir. Bu
görünürlük olanakları ile bilgiye dayalı yatırım kararları verebilirsiniz.
Firmanızın finansal sağlığı konusunda karşılaşılan zorlukların üstesinden
gelebilmek için dönem bazındaki sorumluluklarınızda uygun ayarlamaları
yapabilirsiniz.
Nakit Akış
Tabloları
Geleneksel
veya düzeltilmiş tablolarda firmanızın likiditesini görebilirsiniz.
Veri
Görüntüleme
Üzerinde
değişiklikler yapabileceğiniz tablolar veya grafiklerle nakit akışınızı net bir
şekilde görebilirsiniz.
Verilerde
Detaya İnme Seçenekleri
Tüm
etkileyen unsurların temeline odaklanabilirsiniz.
Uyarılar
(Flagging)
Yatırımlar
veya diğer yükümlülüklerle ilgili nakit akışı açıkları öngörülebilir ve
kayıtlara yansıtılabilir.
Firmanızın
finansal verileri üretim sektörü için büyük önem taşıyan kullanışlı raporlar
şeklinde düzenlenir. Ayrıca yevmiye defteri, bütçe veya diğer kaynaklara dayanan
firmanıza göre uyarlanmış sınırsız sayıda rapor oluşturabilirsiniz. Raporları
tarihe veya bütçeye göre filtre edilmiş önceki dönemlere ait raporlarla hızla
karşılaştırabilir ve firmanıza özel temel performans göstergelerini (KPI)
oluşturabilirsiniz. Sonuçlarınızın gerekçesini oluşturan bağlantılarla
raporlarınızda verilerin detayına inebilirsiniz.
KPI (Temel
Performans Göstergeleri) Eşleştirme
Temel
performans göstergelerini (KPI) basit çubuk grafikleri kullanarak
görüntüleyebilir ve verilerin detayına inebilirsiniz.
Excel
Kullanılabilirliği
Muhasebe
tablolarınızı Excel programına aktararak Excel’in görsel ve sunum becerilerinden
tam olarak yararlanabilirsiniz.
Bütçe ve Veri
Filtreleri
Bütçe
ve veri filtrelerini seçebilir ve şirketinizin raporlarında kullanılan ilave
para birimi cinsinden tutarların gösterilip gösterilmeyeceğini
belirleyebilirsiniz.
Sınırsız Sayıda
Kolon
Sınırsız
sayıda kolon belirleyebilirsiniz. Örneğin; Net Değişiklik, Formül ve Tarih
itibariyle Bakiye kolonlarını kullanarak yevmiye defteri rakamlarını bütçe
rakamlarıyla kolayca karşılaştırabilirsiniz.
Karşılaştırma
Dönemi Formülü
Mevcut
dönemlerle önceki dönemlerin rakamlarını karşılaştırmak için Karşılaştırma
Dönemi Formülünü kullanabilirsiniz.
Anında
Hesaplamalar
Satırların
ve kolonların anında hesaplanmasına yönelik formüller geliştirebilirsiniz,
böylece her yeni girişte satırların tamamını aktarmanız veya yeniden
hesaplamanız gerekmez.
Verilerde
Detaya İnme
Raporları
kaydedebilir ve online olarak verilerin detayına inme özelliği ile raporları
inceleyebilirsiniz.
Sınırsız Sayıda
Özel Rapor
Şirkete
özel sınırsız sayıda rapor oluşturabilirsiniz. Raporların çerçevesini oluşturan
sınırsız sayıda boyut. Yevmiye defteri verileri, bütçe verileri ve boyut
verileri ile ilgili temel raporlar.
Dynamics
NAV, firmanızın bütün temel finansal verilerini bir merkezde toplar. Defter size
daha fazla etkinlik sağlar ve verimliliği ve karlılığı yönlendirir. Merkezde
toplanan bu veriler, karar vericilerin firmanızın finansal durumu ile ilgili
açık ve net bilgilere dayanan kararlar verebilmelerini sağlar. Defter, veri
bütünlüğünü ve hatta kullanıcı tarafından uyarlanabilen finansal akış raporlama
rutinlerini sürdürür. Firmanız faaliyetlerini daha az karışıklıkla ve daha
şeffaf bir şekilde yürütür. Dynamics NAV aynı zamanda kuruluşunuzun global
fırsatlardan da yaralanabilmesini sağlar.
Kayıt
Seviyesinde Güvenlik Özellikleri
Bilgiye
görev bazında verilen erişim hakları ile finansal verilerin gizliliğinin
korunmasına yardımcı olur.
Dış Ticaret ve
Para Birimi Yönetimi
Ticari
faaliyetlerinizi sınırsız sayıda para birimi kullanarak yürütebilirsiniz.
Yabancı para biriminden yönetilen müşteri veya tedarikçi hesapları ve iki farklı
para biriminden tutulabilen yevmiye defteri hesapları.
Esnek Muhasebe
Dönemleri
Mali
yılın başlangıç tarihini tanımlayabilir ve bütçelerinizde, istatistiklerinizde
ve raporlarınızda kullanılacak olan muhasebe dönemlerini belirleyebilirsiniz.
Yılsonu sonuçlarını bilançoya aktarabilir ve aynı zamanda tüm gelir tablosu
hesaplarının bilançosunu alabilirsiniz.
Değişiklik
Günlüğü
Microsoft
Dynamics NAV master verilerinde yapılan bütün doğrudan değişiklikleri, ilgili
kullanıcı kodu ile birlikte kronolojik sırada listeleyen değişiklik günlüğü ile
hataların takip edilmesi kolaylaşır.
Akıllı İşlem
Kaydı
Girişler
kaydedilmeden önce yevmiye defteri bakiyelerini kontrol edebilirsiniz.
Girişlerin likit hesaplarınızı nasıl etkileyeceğini görebilir ve yevmiye
defterine kayıt girmeden önce gerekli düzeltmeleri yapabilirsiniz. Bir kaydı
veya yevmiye defterinin tamamını geri alabilir ve tam denetim kontrolü
sağlayarak düzeltilmiş kayıtları girebilirsiniz.
Detaylı Denetim
İzleri
Veri
izleme kolaylığı ve detaylı denetim izleri ile finansal düzenlemelere ve
yönetmeliklere uyulmasını kolaylaştırır. Hesap tablosu vasıtasıyla yevmiye
defteri girişlerine erişim olanağı. Hesaba kaydedilen her giriş için bir giriş
numarası ve bir işlem numarası verilir ve aynı zamanda kaynak kodu, neden kodu
ve kullanıcı kodu girilir.
Otomatik
İşlemler
Genel,
tekrarlanan ve otomatik olarak yapılan denkleştirici ters işlem girişleriyle
yönetimi basitleştirilmiştir. Tekrarlanan yevmiye defterini kullanarak sık
yapılan işlemleri yevmiye defteriyle kolaylıkla kaydedebilirsiniz. Yevmiye
defterindeki her satıra sabit bir tutar atayabilir ve satırın güncellenen
verilerle ne sıklıkta kaydedileceğini seçebilirsiniz.
Hesap
Tabloları
Karmaşık
ve kapsamlı hesap tabloları yaratmak için boyutları kullanabilirsiniz. Satır ve
sütun kombinasyonlarında nelerin görüntüleneceğini seçmek için (örneğin borç
tutarlarının, ancak bakiye göstermeleri halinde görüntülenmesi gibi) kullanılan
ileri rapor seçenekleri ile raporlamanın iyileştirilmesine katkıda bulunur.
Boyutlar
Analiz
yapmanıza ve performansla bağlantı kurmanıza yardımcı olan ürün, satış bölgesi
ve zaman gibi finansal bilgileri tanımlayan özellikleri veya
“dimensions$rdquo”’yu atayabilirsiniz. Her bütçe girişine çoklu boyut
atayabilirsiniz. Bütçenizi organizasyonel yapınızla örtüşen alt bütçeleri
oluşturmak üzere dörde kadar olan boyutta filtre edebilirsiniz.
Detaylı
Bütçeler
Her
yevmiye defteri hesabının ayrıntılı dökümünün ve hesap tablolarında toplam
tutarların yer aldığı bütçeler oluşturabilirsiniz. Bütçeyi oluşturduğunuzda
yüzde bazında farklılığı görmek için gerçek bakiyeleri yazdırabilirsiniz.
XBRL
Desteği
Finansal
bilgileri web üzerinden veya elektronik posta ile dağıtabilirsiniz. Extensible
Business Reporting Language (XRBL) desteği ile çeşitli formatlarda raporlama
yapılmasını kolaylaştırır.
Fonlar Arası
Muhasebe işlemleri
Fonların
elle yapılan mutabakatından kaynaklanan hataları azaltır ve bakiyeleri hesaplar
arasında sorunsuz bir şekilde aktarır.
Şirket İçi
İşlemler
Organizasyonunuzda
ana firma ve ortak firma veya bağlı ortaklıklar arasında çoklu şirket içi
ilişkiler tanımlayabilirsiniz. Tek seferlik veya tekrarlanan işlemleri
yönetebilir ve satın alma emirlerini bağlı ortaklıklarınıza doğrudan
gönderebilirsiniz.
Esnek Çok
Kullanıcılı Ortam
İstediğiniz
sayıda yevmiye defteri yaratabilirsiniz; bu yevmiye defterlerinin her birisine
kendi belge numarası serisinden numara verilir.
Birden
fazla sayıdaki işyerinde uygulanan Kurumsal Kaynak Planlamasında (ERP) çeşitli
zorluklarla karşılaşılmaktadır. Dynamics NAV çoklu işyeri olan şirketlerin
bağımsız ve birbiri ile bağlantılı ihtiyaçlarını karşılar. İşyerlerinden
birisinde kaynak olmayabilir veya detaylı bir ERP’ye ihtiyaç olmayabilir; bu
durumda Dynamics NAV entegre bilişim sistemleri, güncel bilgilerin paylaşımını
ve sistemi basitleştirecek veya mevcut işlemlerin dışında kalacak şekilde
uyarlama seçeneği sağlamaktadır. Dynamics NAV iş akış etkinliği, etkin veri
değişimi, entegre mantıksal analizler ve sorumluluğun paylaşılmasını
sağlar.
Bildirimler
Uyarıları
işlerinizi yürütmek istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz.
Paylaşılan
Sorumluluk
Aynı
anda birden fazla şirket için satış, satın alma ve muhasebe dokümanları da dahil
olmak üzere gerekli tüm dokümanların oluşturulmasına yardımcı olmak üzere para
birimi farklılıklarını hesaba katan farklı sistemleri eşleştirebilir veya
Dynamics NAV’de şirket içi kayıtları kullanabilirsiniz.
Entegrasyon
Çeşitli
yerlerde bulunan IT sistemleri arasındaki entegrasyon, bilginin etkin şekilde
paylaşılabilmesi, ortak ihtiyaçların desteklenmesi ve farklı sistemlerin tek bir
oluşum şekilde başarıyla çalışabilmesi için son derece önemlidir.
Değişen
Karmaşıklık Seviyeleri
Tipik
olarak, işyerlerinin işletme yönetimi çözümlerinin, ana şirketin çözümü ile aynı
karmaşıklık seviyesinde olması gerekmez. Ayrıca, işyerlerinde daha büyük bir
firma için tasarlanmış bir sisteme sahip olmak için gerekli kaynaklar
bulunmayabilir.
Esneklik
Dynamics
NAV, çeşitli tipteki işletmelere özel gereksinimleri karşılayacak şekilde
kolaylıkla uyarlanabilir. İşyerlerinizde Microsoft iş ortaklarından temin
edebileceğiniz 1,400’ün üzerinde sektöre özel veya ek çözümden
yararlanabilirsiniz.
Gelişmiş İş
Akışı Etkinliği
Tek
bir veri tabanından veya diğer programlardan bir dizi işyeri için konsolide
finansal tablolar oluşturulabilir. Farklı muhasebe yapılarından kendi yapınıza
transfer edebilirsiniz. Döviz kuru işlevselliği. XBRL’yi kullanarak yazılımlar
ve internet gibi teknolojiler vasıtasıyla finansal raporları
aktarabilirsiniz.
Mükemmel Veri
Değişimi
SML
dokümanlarını yaratabilme özelliği ile, Dynamics NAV’in Microsoft BizTalk Server
ve Commerce Gateway modülleri ana şirketle tüm müteakip işletmeleri arasında
dokümanların paylaşılabilmesini sağlar.
Yerel
Değişikliklerin İzlenmesi
Güncelleme
aracı ve metodolojisi ile daha hızlı, daha kolay güncelleme yapılabilmesini
sağlar.
Münferit
İhtiyaçların Karşılanması
İşyerlerinin
küçük ve orta ölçekli işletmeler için tasarlanmış olan bir sistemde çalışmasını
sağlar. Yerel yasal gereksinimleri ve iş uygulamalarını yansıtan bir sistem
kullanın.
Proaktif İş
Yanıtı
Dynamics
NAV’de işyerlerinizde veya tedarik zinciri ortaklarınızda meydana gelen kritik
iş koşullarını bildirmek üzere otomatik elektronik posta mesajları yaratan uyarı
düzenlemelerini yapabilirsiniz.
Global
işlemlerin kendisine özgü birtakım zorlukları vardır ve birçok ERP sistemi, bu
zorlukları basitleştirecek donanımda değildir. Oysa ki, Dynamics NAV global işletmenize ait
kaynakların yönetimi için en uygun çözümdür. Kuruluşunuz, global piyasada hiçbir
engel olmadan çalışabilir. Faturalandırma, ödeme işlemleri, yabancı muhasebe
standartları, finansal raporlama, borçlar, alacaklar, yevmiye defteri raporları,
banka hesapları ve envanter işlemlerinde sınırsız sayıda para birimi hesaba
katılarak finansal etkinlik arttırılır. Sistemde yerleşik olan akıllı araçlar
global işletmenizin yönetimini daha da kolaylaştırır.
Uyum
Desteği
Yabancı
para biriminden hazırlanan tablolar için çevirme yöntemleri belirleyerek FASB ve
IAS kılavuz ilkelerine uyumu kolaylaştırır.
Uluslararası
Hesap Yönetimi
Her müşteri
ve tedarikçi hesabı için ön tanımlı para birimi belirleyebilir ve fatura ve
ödemeler de dahil olmak üzere o hesapla ilgili tüm işlemleri bu para birimi ile
yapabilirsiniz. Tüm borç ve alacak hesaplarını hem yerel para biriminden hem de
işlemin yapıldığı yabancı para biriminden izleyebilirsiniz. Şirket içi işlemler
ve raporlama: satış ve satın alma dokümanları ve yevmiye defteri kayıtları da
dahil olmak üzere şirketi içi tüm işlemleri çoklu para birimi desteği ile
yaratabilir ve dağıtabilirsiniz.
İş
Zekası
Microsoft
SQL Server Raporlama Servisleri ile standart, tek seferlik ve analitik raporlar
oluşturarak para birimlerini ve spot trendlerini izleyebilirsiniz. Detaylı
raporlar hazırlamak, trendleri değerlendirmek ve iş arkadaşlarınızla bilgileri
paylaşmak için verileri Excel programına kolaylıkla aktarabilirsiniz.
Gerçekleşen Kar
ve Zararın İzlenmesi
Satış ve
alışlarda döviz kurundaki değişimlerin etkisine bağlı olarak gerçekleşen kar ve
zararlar otomatik olarak izlenir ve kaydedilir.
Döviz
Kurunun İzlenmesi
İlişkisel
kambiyo kurlarını ülkenizde geçerli olan formatta düzenleyebilirsiniz. Günlük
işlemler ve belirli bir dönem için bilanço hesaplarında yapılan düzeltmelerde
kullanılacak olan döviz kurlarını tanımlayabilirsiniz. Denetimi kolaylaştırmak
için çoklu para birimi içeren işlemlerde kullanılan döviz kurlarının tarihlerini
ve saatlerini izleyebilirsiniz.
Çoklu
Para Birimi Desteği
Finansal
raporlarda birden fazla sayıda para birimini içeren faaliyetleri gösterebilir
veya tüm dünyadaki ortaklarınızla bilgiyi paylaşmak için mevcut raporlarınızı
birden fazla para birimine çevirebilirsiniz. Global iş ortaklarınızın ve
paydaşlarınızın bilançoları online olarak görebilmelerini ve finansal raporların
eş zamanlı olarak iki farklı para birimi cinsinden çıktılarını alabilmelerini
sağlayabilirsiniz. Yevmiye defteri hesaplarını iki farklı para biriminden
tutabilir veya hesaplarınızı ana şirketiniz tarafından kullanılan para birimiyle
uyumlu hale getirmek için yabancı bir para birimini baz para birimi olarak
kullanabilirsiniz.
Kur
Oranı Tanımları
Sınırsız
sayıda para birimi ve her para birimi için kur oranları tanımlayabilirsiniz veya
gerektiği takdirde münferit şirketler, sözleşmeler veya işlemler için özel
oranlar belirleyebilirsiniz.
Müşteri
odaklı iş planlamasının temel unsuru olan talep planlaması Kurumsal Kaynak
Planlaması (ERP) sisteminizin en önemli bileşenlerinden birisidir. Dynamics NAV
kaynaklarınızı üç boyutlu olarak yönetebilmenizi sağlar; ürün, zaman ve piyasa
boyutunda. Sağlam ve güvenilir bir talep planlama sistemi rekabet gücünü,
müşteri memnuniyetini ve kaynak yönetimini sürdürebilmek için son derece
önemlidir. Bunun aksine, yetersiz bir talep planlama sisteminin, karlılığınız
üzerinde çok olumsuz etkileri olabilir ve hassas müşteri ilişkilerine zarar
verebilir. Dynamics NAV en iyi iş uygulamalarını firmanıza getirmektedir.
Veri
Alma/Verme
Yerel
entegrasyon ile Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics GP veya Microsoft
Dynamics NAV’den veri alma ve verme imkanı sağlanır.
İşbirliği
Özellikleri
Planlayıcılar
diğer aktörlerin (örneğin, temsilciler, bölge yöneticileri vs., gibi) her
birisinin kendi ilgi alanına göre tanımlanan alt veri grupları ile birlikte
tahmini planları görebilmelerini ve iş akışını kontrol edebilmelerini ve
üzerinde mutabık kalınan tahmine katkıda bulunmalarını sağlayabilir.
Grafik
Rapor
Veriler
analiz edilmek üzere birden fazla formatta grafik olarak kolaylıkla
gösterilebilir.
Şablonlar
Kullanıcılar
tahmini verileri (göstergeler, uyarılar) belirli bir kümelenme seviyesinde
düzgün şekilde görüntülemek için şablonları yapılandırabilirler. Belirli bir
gösterim planı (çoklu görünümlü) çalışma alanı olarak kaydedilebilir.
Uyarılar
Belirli
durumları vurgulamak için çeşitli uyarılar tanımlayabilirsiniz. Bu özellik,
kullanıcıların “istisnalarla birlikte” tahmin sürecindeki kritik konulara
odaklanmalarını sağlar.
Filtreler
Yalnızca
ilgilendiğiniz verileri yüklemek ve görüntülemek için kolaylıkla filtre
yapılandırılabilir.
Formül
Düzenleme
Yeni
gösterge türetmek üzere göstergelere formüller uygulanabilir (formül
göstergeleri). Formüller düzenlenerek veya bir dizi matematiksel, mantıksal veya
özel işlemler uygulanarak tanımlanabilir.
Tahmin
Hatalarının Hesaplanması
Tahmin
modelinden çıkarılan istatistik hataları otomatik olarak hesaplanır (mutlak
değerde ve/veya hata yüzdesi, ortalama mutlak sapma, ortalama mutlak yüzde
hatası).
Hiyerarşiler
Her eksende
kullanıcı tarafından tanımlanan etiketlerle birlikte hiyerarşiler serbestçe
tanımlanabilir. Veriler, tanımlanan hiyerarşilere ve gösterge istatistiklerine
göre kümelenebilir ve dağıtılabilir.
Göstergeler
Herhangi
bir seviyedeki temel veriler temel göstergelerde toplanır (örneğin, belirli bir
ayrıntı seviyesindeki tarihsel veriler gibi). Değerlerin nasıl kümeleneceğini
tanımlamak için her gösterge için kümeleme modu tanımlanabilir (minimum,
maksimum, toplam veya ortalama). Örneğin, hücre düzenlemesini sınırlamak gibi
kurallar tanımlanabilir.
Yukarıdan
Aşağıya Ayırma
Orijinal
olarak tanımlandığı seviyeden daha yüksek bir seviyeye değişen bir değerin
aşağıya doğru ayrılması tek biçimli, orantısal (önceki değerlere atıf yapılarak)
veya bir başka göstergenin değerleriyle bağlantılı olarak yapılabilir.
En
Uygun Fonksiyon
Belirli bir
tarihsel seriyle örtüşecek şekilde istatistiksel algoritma ile gösterilen ve en
bağlantılı parametrelerin otomatik olarak aranması.
Mevcut
kaynaklardan elde edilen bilgilerin ve bütün bileşen parçalarının açıklayıcı
yetenekler şeklinde düzenlenmesi Kurumsal Kaynak Planlama sisteminizin en
basitleştirici fonksiyonlarından birisidir. Siparişin alınmasıyla teslimat
arasında geçen süre arasında, ürünlerinizde meydana gelen bütün sorunlar ve
bileşen karmaşıklığı için Dynamics NAV bu bilgileri kaynaklarınızı
yönetebilmenizi ve yetkinliklerinizi paylaşabilmenizi sağlayacak şekilde bir
araya getirir ve MRP’nin ayrıntılarının içinde kaybolmanızı önler. Sipariş
taahhüdü (order promising) konusunda hazırlıklı olmanızı sağlar.
Otomatik Veri
Yakalama
Gerçek
zamanlı olarak doğru envanter verilerinin toplanmasını ve kullanılmasını sağlar
ve depo verimliliğini arttırmak için işletmenizde verilerin daha fazla
görünürlüğünü sağlar.
Makine
Merkezi Tahsisi
Modernizasyon
planlama kapasiteleri olarak iş ve makine merkezlerinin tahsisi. Makine
merkezlerini optimize etmek ve planlama doğruluğunu arttırmak için kapasite ile
sınırlı kaynaklara sonlu yükleme hesaplamaları uygulanır.
Tedarik
Planlaması
Satış
siparişleri, üretim siparişleri veya satın alma talepleri ile veya geleneksel
ana üretim programı (MPS) veya malzeme ihtiyaç planlaması (MRP) kullanılarak
planlama yapılır. Çok lokasyonlu planlama ile tedarik zincirinde malzeme akışı
kolaylaştırılır. Bütün malzemeler, maliyetler ve işlemler eş zamanlı olarak
güncellenebilir ve değiştirilebilir.
Maliyet
Bütçeleme
Envanter,
WIP ve satılan malın maliyeti (COGS) de dahil olmak üzere üretim süreci boyunca
ürün kalemlerinin maliyetlerini görebilirsiniz. Kapanış sürecindeki kontroller
sıkılaştırılır, parti iş maliyeti iyileştirilir ve yevmiye defteriyle mutabakat
yapılır.
Malzeme
Listeleri (BOM)
Bir yandan
performansı arttırırken bir yandan da piyasaya sürme ve hacim için
(time-to-volume) hazırlanma süresi hedeflerini desteklemek için farklı tipteki
Malzeme Listelerini (BOM) ve uyarlanmış tanımları üretim operasyonlarına entegre
eder. Çoklu BOM versiyonlarını ve yönlendirmeleri yaratır, izler ve işler.
Çoklu
Maliyetler
Çoklu iş
tiplerini tanımlayabilme özelliği ile birlikte sabit olan kaynaklar ve gruplar
için veya ilave bir yüzde veya sabit ücret bazında alternatif maliyetleri
yönetir.
Manüel
Planlama
Tedarik
planlamasını ve küçük ölçekli işletmeler için tasarlanmış olan basılı üretim
programlarının bir alternatifini kullanarak sipariş bazında karar vermeyi
basitleştirir.
Kapasite
Planlaması
Gelen
kaynak kapasitesi taleplerine göre gerçekçi planları uygulamaya koyabilir ve
gerektiğinde sipariş değiştirme ve yeniden sipariş verme kurallarını yeniden
tanımlayabilirsiniz. Üretim bölümünde değişen iş yükü koşullarına uygun olarak
düzenleme yapabilir ve takvimlerle planlamayı basitleştirebilirsiniz.
Sipariş
Taahhüdü
Taahhüt
edilebilir miktar (ATP) ve taahhüde yeterli miktar (CTP) ile sipariş
taahhütleri.
Grafik
Programlaması
Gantt
tablolarında görüntülenen üretim programlarına incelemek üzere erişim sağlar ve
sürükle-bırak özelliğini kullanarak işlemlerin ilgili üretim siparişine
yansıtılan değişikliklere göre yeniden programlanabilmesine imkan tanır.
Rol
Merkezleri
Üretim
Planlamacısı, Atölye Amiri, Atölye Denetimi Üretim Temeli, Makine
Operatörü
İş
Zekası
Grafik
ekranlar, online analitik işlem (OLAP) küpleri ve web tabanlı teslim seçenekleri
ile bilgiye dayalı, güvenli kararlar alabilirsiniz.
Depo
ve Stok Yönetimi
Depo
yerleşim planını ve yer kullanımını en uygun hale getirmek ve güncel stok
bilgilerini tutmak için üretim ve depo fonksiyonlarını entegre eder.
Talep
Tahmini
Farklı
bakış açılarından satış modellerini analiz eder. Tahmin edilen taleple gerçek
satış değerlerini karşılaştırır ve konsolide eder ve planlamanın işbirliği
içinde yapılabilmesini sağlamak talep planlarını paydaşlara dağıtır.
İstisna
İşlemleri
Müşterinin
ihtiyaçlarını karşılamak için, eylemlerle ilgili mesaj iletimi, izleme ve çoklu
planlama seçeneklerini kullanarak istisnalar ve son dakika değişiklikleri
yapabilirsiniz.
Üretim
Yönetimi
Sipariş
üzerine yapılan talepleri kolaylaştırır ve satın alma veya üretme kararlarını
basitleştirir. Gerektiği takdirde, üretime girmiş olan siparişlerde bile
parçaları ve işlemleri değiştirebilirsiniz. Etkin yapım programları için aynı
yönlendirmeyi paylaşan ürün ailesi siparişlerini planlayabilirsiniz.
Dynamics
NAV’deki tedarik planlaması, üreticilere ve tedarikçilere nakit akışının optimum
şekilde yönlendirilebilmesi için stokların bilinçli şekilde yönetilmesini
sağlar. Açık ve net malzeme ihtiyaç planlaması ile stok yöneticileri lüzumsuz ve
aşırı karmaşık işlemleri önler. Stoklar, tüm değişiklikleri hesaba katacak
şekilde stok ayarlama süreçlerini bir araya getirerek açık ve net olarak
izlenir. Stoklar ve stoklarla ilgili bileşenler, stok düzenlemesi yapıldıkça ve
sipariş verildikçe otomatik olarak sipariş verilebilir. Bununla birlikte manüel
prosesler, kontrolü Stok Yönetiminin eline bırakır.
Ürün
Kalemi İzleme
Ürün
kalemlerinin nerede alınıp satıldığını hızla tespit edebilmek için parti veya
seri numaralarını izleyebilirsiniz. Atıkların azalmasına ve son kullanma tarihi
önce olan malın ilk çıkacağını öngören (FEFO) stok yönetimi kuralını
destekleyerek son kullanma tarihi geçmiş olan stokların tutulmasını
sınırlandırmaya yardımcı olur.
Grafik
Üretim Programlaması
Gantt
tablosu şeklinde gösterilen üretim programlarının kontrolü ve sürükle ve bırak
özelliği ile işlemlerin yeniden programlanabilmesi sağlanır.
Doğrudan Üretim
Raporlaması
Tüketim
defteri ile çıkış defterinin fonksiyonlarını birleştiren tek bir üretim defteri
ile çalışma özelliği.
Esnek
Planlama
Satış
siparişleri, üretim siparişleri veya satın alma talepleri ile veya geleneksel
ana üretim programı (MPS) veya malzeme ihtiyaç planlaması (MRP) kullanılarak
planlama yapılır. Satın alma planlamacıları, yeni gelir fırsatlarından
yararlanmak için tedarikçilerin teslimat programlarını ne şekilde ayarlamaları
gerektiğini kolayca fark ederler.
Talep
Tahmini
Talep
tahminlerinin doğruluğunu arttırmak suretiyle optimum malzeme kullanımı
sağlanır. Üretim süreçlerinde yapılan değişikliklerin malzeme ihtiyacını nasıl
değiştireceğini belirleyebilmek için “olursa ne olur” senaryoları
kullanılır.
Manüel
Planlama
Basit bir
tedarik planlama aracı olan Manüel Planlama, manüel MRP sistemi olarak
kullanılır. Manüel Planlama, temel bilgileri masaüstü bilgisayarınıza aktarır ve
böylece üretim yöntemlerini ve süreçlerini hızla ve güvenle adapta edebilmenizi
sağlar.
MRP
Programlama
Yenilenebilir,
net değişiklik ve eylem mesaj planlamasını içeren akıllı malzeme ihtiyaç
planlamasını kullanır. Ürün kalemi bulunurluğu pencerelerinden MRP sonuçları
hızla incelenebilir.
Çoklu
Lokasyonlu Planlama
Malzemelerin
bulunması gereken yerde ve zamanda hazır olmalarını sağlamak üzere tedarik
zinciri boyunca etkin bilgi ve malzeme akışını kolaylaştırır.
Doğru
Kalem Bulunurluğu
“Olursa ne
olur” senaryolarında taahhüt edilebilir miktar (ATP) ve taahhüde yeterli miktar
(CTP) ile taahhütlerinizi yerine getirebilirsiniz.
Esnek
Planlama Seçenekleri
Satış emri
aşamasından itibaren yapılan planlama size, ürün sipariş yapısını tanımlana
esnekliğini sağlar ve çoklu üretim hattının ve/veya çok seviyeli siparişlerin
durumlarını izleyebilmeyi kolaylaştırır. Üretim bölümünde iş bazındaki
ilerlemeler izlenebildiği için verimsizlikler kolayca tespit edilir.
Son
Dakika Değişiklikleri
Üretim
yöntemlerinde değişiklik meydana geldiği takdirde, zaman alıcı parti işlerin
yürütülmesine gerek olmadan bütün malzemeler, maliyetler ve işlemler eş zamanlı
olarak güncellenir ve yeniden planlanabilir.
Dynamics
NAV, el tipi bir stok cihazı ile senkronize edebilmenizi/güncelleyebilmenizi
sağlar. Bu özellik daha doğru ve zamanında bilgi alınabilmesini sağlar. Girişler
yapıldıkça Dynamics NAV tarafından doğrulanır. Bu da depo personelinin stokları
anında kontrol edebilmelerini ve gerekli değişiklikleri anında yapabilmelerini
sağlar. Fiziki stok fonksiyonunda hareketsiz ürün stoku problemini ortadan
kaldırmak üzere hareketli stoku da dikkate alınır; bu da, Dynamics NAV Barkotlama modülünün kullandığı
işlemleri basitleştiren birçok özellikten birisidir
İşlem
Geçmişi
Bütün
işlemler kullanıcı tanımı, tarih ve zaman bilgisi ile birlikte el tipi cihazla
güncellenebilir.
Gerçek
Zamanlı Veriler
Her tarama
ve giriş işlemi yapıldığında Dynamics NAV uygulaması tarafından doğrulanır. El
tipi cihazlarla stok hareketleri güncel tutulur.
Hareketsiz
Ambarı Olmayan Fiziki Stok
Fiziki
envanter işlemlerini basitleştirmek için stokta yapılan önemli ayarlamalar ve
düzenli stok hareketlerinin otomatik olarak ayarlanması.
Dynamics
NAV’de bulunan stok yönetimi fonksiyonu ile maliyetleri azaltabilir ve müşteri
hizmetlerini iyileştirebilirsiniz. Stok kontrolü ile satın alma ve sipariş
işleme arasında bağlantı kurularak, stokun ihtiyaç olduğu ölçüde bulunabilirliği
sağlanır. Bu bağlantı ile işlemlerin izlenebilmesi sağlanır ve yüksek maliyetli
stok fazlalıkları engellenir. Aynı zamanda, siparişlerin müşteri memnuniyetini
sağlayacak şekilde doğru olarak işleme konması sağlanır. İşletmenizde stok
fazlalıkları azaltılır ve aynı zamanda müşterilere daha hızlı şekilde daha büyük
bir güvenle cevap verilmesi sağlanır.
Envanter
Maliyeti
Satış ve
alış fiyatlarının ve müşteri ve tedarikçi indirimlerinin etkin şekilde
yönetilmesine yardımcı olmak üzere, depo ve üretim süreçleri boyunca, stok,
işlenmekte olan malzeme miktarı (WIP) ve satılan malın maliyeti (COGS) de dahil
olmak üzere, ürün kalemlerinin maliyeti bilinir. Maliyetlerin, malzeme,
kapasite, alt yüklenici ve tedarikçi ve genel giderler gibi kategorilere göre
dökümü yapılır. Kapanış sürecindeki kontroller sıkılaştırılır, parti iş maliyeti
iyileştirilir ve yevmiye defteriyle akış çizgisi yönünde mutabakat yapılır.
Kalem
Çapraz Referansları
Müşterinizin
isteklerini müşteri kodu, şirket içi kod veya satıcı kodu ile çapraz
ilintilendirerek tanımlayabilirsiniz.
Dahili
Toplama/Yerleştirme
Ürün
kalemlerine test etmek, görüntülemek amacıyla veya diğer dahili veya operasyonel
ihtiyaçlar nedeniyle eriştiğinizde bile, stok kayıtlarının doğru tutulmasına
yardımcı olmak üzere makbuzlardan, satış veya diğer kaynak dokümanlarından
bağımsız olarak ürün kalemlerini toplar veya yerleştirir ve stok kayıtlarına
borç veya alacak kaydı yapar.
Çoklu
Lokasyonlar ve Sorumluluk Merkezleri
Stokta
olmayan kalemleri talep eden müşterilere anında fiyat teklifi verebilme
özelliği. Stok dışı ürünler otomatik olarak yaratılır ve stok kalemleri ile aynı
şekilde işlenebilir.
Lokasyon
Transferleri
Ürün
kalemleri lokasyon bazında bağımsız olarak yönetilir. Kalemler, stok tutma
birimlerine göre gruplandırılarak, stok ikmal yöntemleri, güvenli stok seviyesi
ve maliyetler de dahil olma üzere, lokasyon bazında bağımsız olarak
tanımlanabilir ve yönetilebilir.
Stok
Tutma Birimleri
İşin gerçek
zamanlı olarak izlenebilmesini sağlamak için birden fazla yerde bulunan stoklar
tek bir veritabanından idare edilir ve yönetilebilir maliyet ve kar merkezleri
yaratılır.
Depo
Yönetimi Sistemi
Yönlendirilmiş
toplama ve yerleştirme ve otomatik ambar ikmali gibi etkin depo süreçleri ile
maliyetlerin azalmasına yardımcı olur.
Dönemsel
Sayım
Envanter
doğruluğunu arttırmak ve sevkiyat tarihlerine uyulabilmesini sağlamak üzere
kalem veya stok tutma birimi bazında sayım sıklığını belirler.
İş
Bildirimleri
Çalışanlarınızı,
tedarikçilerinizi veya iş ortaklarınızı kritik stok seviyeleri, sipariş durumu
veya ikmal ihtiyaçları konusunda uyarmak üzere elektronik posta mesajları
oluşturulur.
Ürün
Kaleminin İkame Edilmesi
Stokta
olmayan ürünleri talep eden müşterilere alternatif ürünlerin sunulması veya daha
yüksek kar marjı olan daha ucuz ürünlerin teklif edilmesi
sağlanır.
Ürün
Kalemi İzleme
Kalemlerinin
nerede alınıp satıldığını hızla tespit edebilmek için parti veya seri numaraları
izlenir. Son kullanma tarihi önce olan malın ilk çıkacağını öngören (FEFO) stok
yönetimi kuralını destekleyerek son kullanma tarihi geçen ürünlere bağlı olan
atıkların azalmasına yardımcı olur.
Otomatik Veri
Toplama Sistemi (ADCS)
Depo
yönetiminin etkinliğinin ve doğruluğunun artmasına yardımcı olur; ADCS ile, ürün
kalemlerinin toplanması ve yerleştirilmesi, fiziki stok sayımları ve ambardan
ambara hareket eden ürün kalemleri.
Radyo
Frekans Tanımlaması (RFID)
RFID’yi
zorunlu kılan müşterilere veya tedarik zincirine daha kolaylıkla uyum sağlanır.
Sipariş
İşleme
Taahhüt
edilebilir miktar (ATP) ve taahhüde yeterli miktar (CTP) desteği ile müşteriler
için doğru ürün bulunurluğu sağlayabilir ve zamanında teslimat yapabilirsiniz.
İade
Yönetimi
İade edilen
stok kalemleri işlenir ve ilave maliyetler hesaplara kaydedilir. Alacak
faturaları, ikame ürünler, satıcılara iade işlemleri ve iade ürünlerin kısmi
olarak veya birlikte sevkiyatları veya makbuzları otomatik olarak
düzenlenir.
Dynamics
NAV’in Depo Yönetimi uygulamaları, deponuzun potansiyelini maksimum seviyeye
çıkarmanıza yardımcı olur. Tasnif ve toplama kriterlerini belirterek, tavsiye
edilen çapraz yükleme fırsatlarından, kısaltılan güzergâhlardan ve performansı
maksimum düzeye çıkarmak için yapılan diğer önerilerden faydalanabilirsiniz.
Sektördeki en iyi uygulamaları kullanarak darboğazları ve eksiklikleri tümüyle
yok edebilirsiniz. Toplama ve paketleme ile ilgili güncellemeler gibi otomatik
veri işleme prosesleri bir sonraki aşamaya odaklanabilmenizi sağlar.
Kalem
Maliyetlerinin Tespiti
Proses
adımları arasında işlenen malzeme miktarı (WIP) ve satılan malın maliyeti (COGS)
de dahil olmak üzere, üretim sürecinin her aşamasında ürün kalemlerinin maliyeti
bilinir. Maliyetlerin, malzeme, kapasite, alt yüklenici ve genel giderler gibi
kategorilere göre dökümü yapılır. Kapanış sürecindeki kontroller sıkılaştırılır,
parti iş maliyeti iyileştirilir ve yevmiye defteriyle akış çizgisi yönünde
mutabakat yapılır.
İade
Yönetimi
İade edilen
stok kalemleri işlenir ve ilave maliyetler hesaplara kaydedilir. Alacak
faturaları, ikame ürünler, satıcılara iade işlemleri ve iade ürünlerin kısmi
olarak veya birlikte sevkiyatları veya makbuzları otomatik olarak düzenlenir.
Maliyetin kesin şekilde denkleştirilmesi, stok doğruluğunu arttırır.
Dönemsel
Sayım
Stok
doğruluğunu arttırmak ve sevkiyat tarihlerine uyulabilmesini sağlamak üzere ürün
kalemi veya stok tutma birimi bazında sayım sıklığını
belirler.
Dahili
Toplama/Yerleştirme
Ürün
kalemlerine test etmek, görüntülemek amacıyla veya diğer dahili veya operasyonel
ihtiyaçlar nedeniyle eriştiğinizde bile, stok kayıtlarının doğru tutulmasına
yardımcı olmak üzere makbuzlardan, satış veya diğer kaynak dokümanlarından
bağımsız olarak ürün kalemlerini toplar veya yerleştirir ve stok kayıtlarına
borç veya alacak kaydı yapar.
Ürün
Kalemi İzleme
Kalemlerinin
nerede alınıp satıldığını hızla tespit edebilmek için parti veya seri
numaralarını izleyebilirsiniz. FEFO stok yönetimi kuralını destekleyerek
atıkların azalmasına son kullanma tarihi geçmiş olan stokların taşınmasını
sınırlandırmaya yardımcı olur.
Otomatik Veri
Toplama Sistemi (ADCS) Desteği
Stok
görünürlüğünü arttırır ve depo yönetiminin etkinliğinin ve doğruluğunun
artmasına yardımcı olur; ADCS ile, ürün kalemlerinin toplanması ve
yerleştirilmesi, fiziki stok sayımları ve ambardan ambara hareket eden ürün
kalemleri.
Depo
Yönetimi
Depo
yerleşim planının ve yer kullanımının optimum hale getirilmesine yardımcı olmak,
stok ikmalini yönetmek ve birden fazla sayıda siparişi aynı anda işlemek için
sipariş işleme, üretim ve depo fonksiyonlarını entegre eder. Yönlendirilen
toplama, taşıma ve ayıklama kararlarında, ilk giren ilk çıkar (FIFO), son
kullanma tarihi önce olan ilk çıkar (FEFO) veya son giren son çıkar (LILO) gibi
çeşitli öncelik belirleme yöntemleri kullanılır.
Nakliye Acentesi
Yönetimi
Nakliye
acenteleri ile sundukları hizmetleri ilişkilendirerek dağıtım işlemlerinizi
kontrol edebilirsiniz.
Dynamics
NAV ticaret ortaklarının taleplerini hesaba katar. Hızınızı sürdürebilir ve
süreçleri hızla ayarlayabilir ve ticari ortaklarınıza sorunsuzca uyum
sağlayabilirsiniz. Kritik bilgiler, süreçler ve entegre platformlarla ilgili
raporları kontrol etmek suretiyle, süreçlerin ayrı ayrı güncellenmesi gibi
yorucu işleri ortadan kaldırabilirsiniz. Bu, benzer şekilde hataları ve uyum
değişikliklerinin kapsamlı, geniş yan etkilerini azaltır. Yine de, verileri
kaynağına geri döndürerek esas işinizi sürdürebilirsiniz.
Kapsamlı Denetim
İzleri
Kolay veri
izleme ve ayrıntılı denetim izleri ile, finansal düzenlemelere ve yönetmeliklere
uyum sağlamanıza yardımcı olur. Hesap tabloları üzerinden yevmiye defteri
kayıtlarına erişim özelliği. Her girişe hesaba kaydedildiğinde bir kayıt
numarası ve işlem numarası ve aynı zamanda kaynak kodu, neden kodu ve kullanıcı
kodu verilir.
Yapısal Muhasebe
Süreçleri
Kur
farklarını hesaplarda dikkate almak için farklı sistemleri eşleyebilir veya aynı
anda birden fazla şirket için satış, satın alma ve muhasebe dokümanları da dahil
olmak üzere gerekli tüm belgeleri yaratmak için Dynamics NAV’in Intercompany
Postings modülünü kullanabilirsiniz.
Kolay
Analiz ve Raporlama
Microsoft
SQL Server Raporlama Servisleri ile standart, tek seferlik ve analitik raporlar
oluşturarak para birimlerini ve spot trendlerini izleyebilirsiniz. Detaylı
raporlar hazırlamak, trendleri değerlendirmek ve iş arkadaşlarınızla bilgileri
paylaşmak için verileri Excel programına kolaylıkla
aktarabilirsiniz.
Tam
Bilgi İzlenebilirliği
Verilerin
detaylandırma seçenekleri, tüm etkilerin kaynağına odaklanabilmenizi
sağlar.
Özel
Hesap Tabloları
Karmaşık
hesap tablolarını oluşturmak için boyutlar kullanılır. Satır ve sütun
kombinasyonlarında nelerin görüntüleneceğini seçmek için (örneğin borç
tutarlarının yalnızca bakiye gösterdiğinde görüntülenmesi gibi) kullanılan gelişmiş seçeneklerle ileri
düzeyde raporlama yapılmasına yardımcı olur.
Göreve
Dayalı Güvenlik
Web
içeriğini verilerinizin kesilmemesini veya oynanmamasını, kurcalanmamasını
sağlayacak şekilde ayarlamak için, güvenli kurulumun yapılması gerekir.
Göreve
Göre Erişim Kontrolü
SQL Server
2008, veritabanı güvenliğini arttırmak için karmaşık şifre ve belirli bir
sürenin sonunda şifrenin geçersiz hale gelme özelliklerini uygular.
Kullanıcıların şifre ve son kullanma süresi kurallarına uymalarını sağlamak
üzere bağımsız kullanıcılar için Microsoft Dynamics NAV kapsamında politikalar
belirlenebilir. Yöneticilerin ilave politikalar tanımlamasına ve izlemesine
ihtiyaç olmayacak şekilde Microsoft Dynamics NAV tanım alanı prosedürleri devam
ettirilir.
Kredi
Kartı işlemleri Dynamics NAV’ın yerleşik bir özelliğidir. İşlemler, Windows için
ICVerify veya ICVerify Enterprise sürümleri ile gönderilir ve alınır. İletim
güvenli olarak ve anında yapılır. İşlemler gerçek zamanlı olarak veya alacak
memoları, satın alma siparişleri, iade emirleri veya faturalardan gönderilir.
Kredi Kartı İşlemleri Dynamics NAV’ın basit ve kolay kullanımlı özellik
seçeneğidir. Bu özellik, müşterilerinizle iş yapma kapasitenizi önemli ölçüde
değiştirecektir.
Rezervasyon ve
Sevkiyat
Posta
yoluyla sipariş alan üye işyerleri (merchant) için Windows için ICVerify’in
rezervasyon ve sevkiyat (book and ship) özelliği üye işyerlerinin sipariş
alındığında sipariş tutarını rezerve edebilmelerini sağlar.
Kasa
Mutabakatı
Sistem,
kartın onayladığı tutarı otomatik olarak faturaya uygular veya kredi kartı
şirketinden ödeme alınıncaya kadar kart ödemesini beklemede tutar.
Çoklu
Üye İşyerleri
Sistemler
çoklu üye işyeri kodlarını tam olarak destekler ve kullanıcının ön tanımlı üye
işyeri kodunu kullanmasına veya kredi kartı ücretinin işleme konulacağı üye
işyeri kodunu seçebilmesine imkan verir.
Gerçek
Zamanlı
Kredi kartı
yetki işlemleri anında yapılır.
Parti
Modu
Tercih
etmeniz halinde, kredi kartı işlemlerinin parti (toplu) olarak yapılmasının
kendisine göre avantajları bulunmaktadır. Müşteri satış işlemini Dynamics NAV’a
kredi kartı bilgileriyle birlikte aktarabilir. Parti fonksiyonu, işleme
konulmamış olan bütün kartları kullanıcı müdahalesi olmadan göndermek için
kullanılır.
Elektronik
Veri Değişimi (EDI) çoğunlukla, CPG üreticileri ve distribütörleri için Kurumsal
Kaynak Planlaması (ERP) sistemlerinin uygulamaya geçirilmesinde katalizör görevi
görür. Dynamics NAV’da bulunan EDI tanecikleri, EDI işlemlerini iş sistemiyle
mantıksal olarak eşleştirir. Bu tanecikler, doğru ve hızlı işlem yapılmasını
sağlamak için her iki tarafın kullandığı birden fazla sayıdaki kalem numarasını
çapraz olarak eşleştirir. Genellikle tek bir işlemde dahi X12 ve EDIFACT
standartlarının her ikisi de sağlanmaktadır.
Dynamics
NAV Perakende Uyum, Moda ve Otomotivde EDI’yi desteklemektedir.
Değişen
Gereksinimlere Hızlı Yanıt
Dynamics
NAV’daki EDI taneciği, müşterinizin veya tedarikçinizin değişen gereksinimlerine
hızlı ve etkin bir şekilde uyumlu hale gelebilmeniz için ihtiyaç duyduğunuz
araçları sağlamaktadır.
Paketleme ve
Paketleme Hattı (Pack Line) Taraması
Paketleme
hattında ürün kalemleri tarandıkça gerçek zamanlı veriler, bilgi sisteminize
mümkün olan en doğru kaynak bulunurluğu ile aktarılır.
Verilere Toplam
Erişim
EDI İzleme
(Trace) penceresinden gelen siparişle ilgili olarak yaratılan ve siparişle
ilişkili bütün işlemler izlenebilir ve kullanıcı bu pencereden herhangi bir
dokümanı veya işlemi detaylarını görmek için seçebilir.
Gelişmiş Tahmin
ve Tedarik
Doğru ve
gelişmiş tahminde bulunma ve gerçek zamanlı bilgi özelliği ile,
tedarikçilerinizle ve müşterilerinizle aranızdaki veri değişimini
basitleştirebilirsiniz.
Artan
Müşteri Memnuniyeti
Gerçek
zamanlı bilgilerin mükemmel şekilde görünürlüğü sağlayan Dynamics NAV EDI
modülü, size iş süreçlerinizi otomatikleştirmek ve modernize etmek için gereken
araçları sunmakta ve böylelikle müşterilerinizin taleplerine anında ve doğru
bilgilerle cevap verebilmenizi sağlamaktadır.
Dynamics
NAV’da bulunan kit hazırlama fonksiyonu, kaynakların doğru
muhasebeleştirilmesini sağlar. Kitlerde sipariş için ayarlama yaparken bile
maliyetleri tam olarak tespit edebilirsiniz. Tüm siparişlerin görünürlüğü ve
gerçek maliyetlerin ve kapasitenin ve ERP için elzem olan ve sezgisel hususların
açık ve net olarak görülebilmesi sağlanır. Satış ekipleri siparişleri
sorguladıkça kit BOM’larına erişebilir ve değişiklik yapabilirler. Kaynakların
gerçek zamanlı bulunabilirliği ile birleşen bu özellikle firmanızın yalnızca
büyük resimde değil her satışta karlı olmasını sağlayabilirsiniz.
Yapılandırılabilen
Yazdırma Seçenekleri
Kitlerin
basılan satış emirlerinin, toplama etiketlerinin, paketleme makbuzlarının veya
faturaların üzerinde bir konsolide kalem veya bağımsız parça şeklinde
belirtilmesini seçebilirsiniz.
Otomatik Kit
Fiyatlandırma
Değişen
koşullara adapte etmek üzere kit fiyatlarını manüel olarak girerken veya
bileşenlerin fiyatlarını otomatik olarak toplayarak kitin fiyatını hesaplayan
çözümü yapılandırırken zamandan tasarruf etmenizi ve doğru ve karlı bir
fiyatlandırma yapabilmenizi sağlar.
Sorunsuz Üretim
Arayüzü
Sipariş
girişi, stok, satın alma ve fiyatlandırma ile doğrudan entegre edilen kit ve
kalem bilgileri ile satış ve stok yönetimi arasındaki etkinlik arttırılır.
Genişletilmiş
Satış Görünürlüğü ve Erişim
Satış
personeline fiyat teklifi veya sipariş verirken parçaları görebilmeleri, kit
bileşenlerini bağımsız olarak ekleyebilmeleri veya BOM’larda anında değişiklik
yapabilmeleri ve kalem izleme bilgilerini yönetebilmeleri için BOM’ları ayrı kit
formlarında görebilme imkanı verir.
Entegre Ürün
Kalemi İzleme
Kit
verilerini bağımsız parçalar, monte edilmiş kitler veya her iki şekilde birden
düzenleyerek ve izleyerek sizin için en uygun olan şekilde yakalar. Stokun daha
fazla kontrol edilebilmesi için ürünlerin seri numaralarını ve parti
numaralarını tutar ve parçalarla birlikte tamamlanmış kitlerin satın alınmasını
da sağlar. Kitler ve parçaları rutin satın alma sürecinin, brüt ihtiyaç
hesaplamalarının, stok yönetiminin, ürün kalem rezervasyonunun veya tahsisinin
ve sipariş taahhüdünün bir parçası olarak yönetilir.
Güvenilir BOM
İşlevselliği
Kitlerin
montajı ve demontajı için, tüketim kaynaklarını (kit parçaları ve ambalaj gibi),
kaynakları (her kitte kullanılan işçilik gibi) ve kurulum kaynaklarını (kurulum
ücretleri gibi) tanımlayan ayrı kit BOM’ları yaratılır. İlgili BOM’lar, farklı
ürün ve malzeme senaryolarını yansıtacak şekilde değiştirilir ve yönetilir ve
daha etkin satın alma veya imal etme kararları alınmasını sağlar. BOM defterini
kullanarak kitleri monte veya demonte eder.
İş
Zekâsı
Kitler ve
bileşenleri ile ilgili gerçek zamanlı stok ve satış bilgilerine ürün bulunurluğu
hesaplamaları ve ürün izleme modüllerine tam entegre olarak erişim sağlar. Kit
halinde ve bağımsız parçalar halinde satılan ürünlerin kar marjları arasındaki
karşılaştırmalar da dahil olmak üzere kitlerin karlılığı ile ilgili özel
raporlar oluşturur.
Müşteri
yönetimi, firmaların ERP yazılımı çözümlerini araştırırken genellikle göz ardı
ettikleri gelir yaratan bir faaliyettir. Dynamics NAV, satış ekiplerinin
müşterilerini kolayca geri çağrılabilen, dokümante edilebilir ve transfer
edilebilir yöntemlerle yönetmelerine yardımcı olan yaratıcı ve yenilikçi
araçlarla donatılmıştır. Satış ekipleri yeni müşteri yaratmak, irtibatı
ayarlamak veya yaklaşan olayları eklemek veya geçmiş olayları dokümante etmek
için profiller oluşturabilir ve bu profilleri düzenleyebilirler. Kampanyaların
belgelendirilmesi, ilerlemeler konusunda Satış Yönetimine eş zamanlı bilgi
sağlar ve Satış ekiplerinin potansiyel ve mevcut müşterilerle kesintisiz bir
diyaloğu sürdürmesi sağlanır.
Microsoft
Exchange Server’da E-postaların Kaydedilmesi
Microsoft
Exchange Server ve Outlook üzerinden gönderilen bütün e-posta yazışmaları ekip
üyeleri ile paylaşılmak üzere kaydedilir.
Müşteri
Etkileşim Günlüğü ve Doküman Yönetimi
Toplantılar,
yazışmalar veya diğer uygulama alanlarında yapılan aktiviteler de dahil olmak
üzere müşteriyle ilgili tüm etkileşimler kaydedilir ve günlük ile ilgili
çağrılar, bir sihirbaz kullanılarak manüel olarak yapılır. Dokümanlar ve diğer
dosyalar, ilgili kayıtlara eklenir ve tüm dosyalar
izlenir.
Kampanya
Yönetimi
İrtibat
veri tabanınızda özel segmentler tanımlayabilir ve ardından seçeceğiniz dilde,
hedef müşterilere yönelik kampanyalar oluşturabilirsiniz. Özelleştirilebilir
şablonlar ve Microsoft Office Word’ün Mail Merge özelliğini kullanarak kişiye
özel basılı veya elektronik posta iletiler yaratabilir ve gönderebilirsiniz.
Kampanya sonuçlarını ölçmek için bağlamsal raporları
kullanabilirsiniz.
İrtibat
Sınıflandırması
İrtibat
kayıtlarını ve müşteri profillerini belirli kriterlere göre tanımlayabilirsiniz.
Fırsat
Yönetimi
Satış
fırsatlarından faydalanmak için belirli müşteri ve irtibat bilgileri tanımlanır
ve analiz edilir, satış müşteri adayları izlenir ve satış döngüsü takip edilir
ve yapılandırılır.
Görev
Yönetimi
Outlook
veya Microsoft Dynamics NAV’da görevler oluşturup ve atayabilirsiniz. Görevleri
zamanında tamamlamak için otomatik hatırlatıcılar ve uyarılar
kullanabilirsiniz.
İrtibat
Yönetimi
Outlook
veya Microsoft Dynamics NAV’dan irtibat kurulan şirketler veya bağımsız irtibat
noktaları gözden geçirilir, değerlendirilir ve sınıflandırılır. Fuzzy logic
(bulanık mantık) arama özelliği kullanılarak irtibat noktası ile bağlantılı
bilgiler – fırsat, adres veya
yorum/açıklama gibi - kolayca alınır.
Outlook
Entegrasyonu
İrtibat,
görev ve ekip bilgileri doğrudan Outlook’tan yönetilirken etkin ve verimli
şekilde çalışır. Outlook’ta veya Microsoft Dynamics NAV’da kayıt veya özel
formları yaratırken, güncellerken, iptal ederken veya silerken tek seferde veri
girişi özelliğinden faydalanabilirsiniz.
İş
Zekâsı
Excel
programını kullanarak satış ve karlılık trendlerini ve özel satış raporlarını
izleyip, analiz edebilir ve bilgileri paylaşabilirsiniz. İlgili bilgilere ve
stok miktarları, siparişin durumu ve finansal bilgiler gibi temel performans
göstergelerine (KPI) erişebilirsiniz.
Dynamics’in
web tabanlı arayüzü ile hem müşterilerin hem de çalışanların önemli bilgilere
ulaşması sağlanır. Çalışanlar faturalara, müşteri verilerine ve raporlara
erişebilirler. Müşterilerse stoklara erişebilir, talepte bulunabilir ve irtibat
bilgileri de dahil olmak üzere şirket verilerini güncelleyebilirler. Sistem
gerçek zamanlı olarak güncellendiğinden ağ üzerinden sisteme bağlanan bütün
kullanıcılar zamanında ve doğru bilgilere erişirler. Bu özellik ideal olarak
satış ekibine elverişli, geliştirilmiş iletişim ve müşteriye özel bilgilere
erişim olabilecek en iyi şekilde sağlar. Bu özellik, bir yanda müşteri ve diğer
yanda satış ekibi olmak üzere her iki uçta da satış prosesini geliştirir.
Öğrenmesi
Kolay
Çalışanlar,
Microsoft Dynamics NAV’dan doğrudan intranete aktarılan ve kurulum ve eğitim
gerektirmeyen bilgilerle çalışırlar.
İşbirliği
Araçları
Windows
SharePoint Services, Microsoft intranet standardına entegre edilerek, Çalışan
Portalı, Microsoft Dynamics NAV kullanıcısı olmayan çalışanların da kurumsal ağ
üzerinden veri ve doküman paylaşımı yapabilmelerini sağlar. Windows SharePoint
Services, bir kuruluştaki binlerce yeri ölçeklendirme özelliğine sahiptir.
Kişisel
Ayarlar
Kişisel
ihtiyaçları karşılayan kişisel portal ayarları ve ön tanımlı özellikler.
Sıradışı
(Out-of-the-box) Web Parçaları
Müşteri,
tedarikçi veya sipariş listelerini görüntüler. Kart Web Parçası: Verileri
ayrıntılı olarak görüntüler; örneğin müşteri kartlarını. Başlık/Satır Web
parçası: Siparişler gibi bilgileri görüntüler.
Çoklu
Dil Seçeneği
Kullanıcının
ihtiyaçlarına göre farklı dillerde bilgi verilebilir.
Veri
Koruma ve Güvenlik Seçenekleri
Verilerinizin
korunmasına yardımcı olan güvenlik seçenekleri ve şifreli erişim ve sistem
yönetimi. İçerik ve erişim bağımsız kullanıcı veya bir grup tarafından
yönetilebilir.
Bilgiye
Genişletilmiş Erişim
Kuruluşunuzda
ilave yazılıma veya lisansa gerek olmadan Web tarayıcı üzerinden daha fazla
sayıda kişinin Microsoft Dynamics NAV verilerine erişimi sağlanır. Microsoft
Dynamics NAV’in Lisanslı kullanıcısı olmayan çalışanlar; satın alma emirlerini,
müşteri bilgilerini ve diğer verileri kolayca yönetmek, Gerçekli zamanlı
verilerin hızlı güncellemelerini ve Microsoft Dynamics NAV’de saklanan raporları
elde etmek, Microsoft Office belgelerine erişmek ve paylaşmak, Satış, servis ve
raporlama araçlarını kullanmak ve Microsoft Dynamics NAV sisteminde barındırılan
verileri değiştirmek için Çalışan Portalını kullanabilirler.
Tahminde
bulunma, üreticiler ve dağıtıcılar için en kritik işlemlerden birisidir. Üretici
firmalar için stok bilgilerinin elde edilmesi ve yönetimi, maliyeti en yüksek
olan işlemdir. Bu yüzden Dynamics NAV, talebi kesin olarak karşılayan süreçleri
içermektedir. Kullanımı kolay olan, kapsamlı özellikler ve çok daha fazlası.
Dynamics NAV eldeki stok mevcudunun, stok devir süresinin, siparişle teslimat
arasında geçen sürenin ve sonuç olarak da stok taşıma maliyetinin azaltılmasına
ve stok yönetimine hizmet eder.
Katılımcı
Tahmin
Tahmin
görünümü, gerek istatistiksel formüllere dayanan tahminlerden gerekse
müşterilerden veya satış temsilcilerinden alınan katılımcı bilgilerden
oluşturulur. Katılımcı tahmin dinamiktir ve gündelik olarak yapılan
değişiklikleri yansıtır.
Stok
Fazlası Yönetimi
Bu
sistem, sipariş için önerilen bütün kalemler için diğer depolardaki stok
seviyelerini gözden geçirir ve inceler. Bir başka depoda stok fazlası tespit
edildiği takdirde kullanıcıya bildirilir ve satıcıdan daha fazla ürün satın
almak yerine ürünün bulunduğu depodan transfer yapılır.
Dikkate Alınması
Gereken Ortak Hususlar
İleriye
dönük satış tahminlerine ilave olarak, AFP kullanım modellerini, satıcıların
teslimat sürelerini, satıcı hedeflerini ve önerilen satın alma emrini yaratmak
için zaman fazlı olarak beklenen stok düzeyini dikkate alır.
Önerilen
Siparişler
Kullanıcı
bu bilgiyi kullanarak gerektiği takdirde önerilen siparişte değişiklik yapabilir
ve bir satın alma emri yaratabilir.
Tarihsel
Verilerin Artan Doğruluğu
Filtre
Edilen Kullanım, Sorunsuz Kullanım, Yeniden Yönlendirilen Kullanım ve Katılımcı
Girdi fonksiyonları normal tahminde bulunma faaliyetleriniz kesintiye uğramadan
düzensiz faaliyetler için kullanılır.
12
Aylık Tahmin
On
iki aylık tahmin, kullanıcının tahmin girdisinin ve uygulanan hesaplamaların
ayrıntılarını görebilmelerini sağlayan verilerde detaya inme yeteneği ile
sunulur.
Detaylı
iletişim yönetimi, pazarlama ve satışın, müşteriye özel pazarlamayı tam olarak
belirleyebilmesini sağlar. Satış personeline, bütçe hazırlama toplantılarının
tarihleri ve son süreleri gibi önemli tarihler dokümante edilirken, pazarlama
ekibine önemli karar vericilerin isimleri ve koşullar verilir. Bu tür bir iş
zekası, benzersiz pazarlama ve satış fırsatlarının alt yapısını teşkil eder.
Zengin müşteri bilgileri ve raporlama kapasitesi pazarlama personelinin
müşteriye özel ihtiyaçları ele alabilmesini sağlar. Satış kampanyalarında
kaydedilen ilerlemelere erişimle birlikte, pazarlama girişimleri de satış
ekiplerini kampanyalarında doğrudan destekler.
Microsoft
Exchange Server’da E-postaların Kaydedilmesi
Microsoft
Exchange Server ve Outlook üzerinden gönderilen bütün elektronik posta
yazışmaları ekip üyeleri ile paylaşılmak üzere kaydedilir.
Müşteri
Etkileşim Günlüğü ve Doküman Yönetimi
Toplantılar,
yazışmalar veya diğer uygulama alanlarında yapılan aktiviteler de dahil olmak
üzere müşteriyle ilgili tüm etkileşimler kaydedilir ve günlük ile ilgili
çağrılar bir sihirbaz kullanılarak manüel olarak yapılır. Dokümanlar ve diğer
dosyalar, ilgili kayıtlara eklenir ve tüm dosyalar
izlenir.
İrtibat
Sınıflandırması
İrtibat
kayıtlarını ve müşteri profillerini belirli kriterlere göre tanımlayabilirsiniz.
Kampanya
Yönetimi
İrtibat
veri tabanınızda özel segmentler tanımlayabilir ve ardından seçeceğiniz dilde,
hedef müşterilere yönelik kampanyalar oluşturabilirsiniz. Özelleştirilebilir
şablonlar ve Microsoft Office Word’ün Mail Merge özelliğini kullanarak kişiye
özel basılı veya elektronik posta iletiler yaratabilir ve gönderebilirsiniz.
Kampanya sonuçlarını ölçmek için bağlamsal raporları
kullanabilirsiniz.
Fırsat
Yönetimi
Satış
fırsatlarından faydalanmak için belirli müşteri ve irtibat bilgileri tanımlanır
ve analiz edilir, satış müşteri adayları izlenir ve satış döngüsü takip edilir
ve yapılandırılır.
Görev
Yönetimi
Outlook
veya Microsoft Dynamics NAV’de görevler oluşturabilir ve atayabilirsiniz.
Görevleri zamanında tamamlamak için otomatik hatırlatıcılar ve uyarılar
kullanabilirsiniz.
İrtibat
Yönetimi
Outlook
veya Microsoft Dynamics NAV’dan irtibat kurulan şirketler veya bireysel
irtibatlar gözden geçirilir, değerlendirilir ve sınıflandırılır. Fuzzy logic
(bulanık mantık) arama özelliği kullanılarak irtibat ile bağlantılı bilgiler
(fırsat, adres veya yorum/açıklama gibi) kolayca alınır.
Outlook
Entegrasyonu
İrtibat,
görev ve ekip bilgileri doğrudan Outlook’tan yönetilirken etkin ve verimli
şekilde çalışır. Outlook’ta veya Microsoft Dynamics NAV’da kayıt veya özel
formları yaratırken, güncellerken, iptal ederken veya silerken tek seferde veri
girişi özelliğinden faydalanabilirsiniz.
İş
Zekası
Excel
programını kullanarak, satış ve karlılık trendlerini ve uyarlanabilen satış
raporlarını izleyip, analiz edebilir ve bilgileri paylaşabilirsiniz. İlgili
bilgilere ve stok miktarları, siparişin durumu ve finansal bilgiler gibi temel
performans göstergelerine (KPI) erişebilirsiniz.
Dynamics
NAV’da, saha personeline görevlerin tayin edildiği ve bu personelle olan
iletişimin sağlandığı bir mobil çerçeve bulunur. Bu fonksiyon, kuruluşunuzu
kapasiteniz ve yetenekleriniz ölçüsünde çözümler oluşturan bir mimar haline
getirir. Bu özellik, işlemlerinizi hızlandıracak ve müşteri hizmetlerinin ve bu
hizmetlerle bağlantı çözümlerin gelişmesini sağlayacaktır. Hayati önemdeki
ticari bilgileri senkronize edebilir ve bu bilgilere uzaktan erişebilirsiniz. Bu
fonksiyon, firmanızın teknoloji yatırımlarının ihtiyaca göre ayarlanabilen ve
basit uygulamalarla optimum düzeyde olmasını sağlar.
Kayıt
(Logging) Servisi
Kayıt
servisi, mobil cihazdan bütün olayların girildiği bir raporlama aracıdır. Kayıt
servisi bir web servisi ve MMC aracılığı ile ilave edilen bir eklentiden
oluşmaktadır.
Referans
Veritabanı
Mobil
Sunucu; Microsoft Dynamics’ten cihazın referans veritabanına veri kopyalama
işleminden sorumludur. Cihazın referans veritabanı, kopyalanan verilerin bir alt
kümesini içerir ve mobil kullanıcı ile ilgili verilerle sınırlıdır.
Arka
Uç Entegrasyonu
Mobil
Sunucu, Microsoft Dynamics’e ürünle birlikte kurulumu yapılan ve akabinde arka
uçta yapılandırılan bir dizi entagrasyon bileşeni ile bağlanır.
Servis
Tüm
uygulamada mevcut olan fonksiyonellik bir servisle sağlanır. Tak-çıkar arayüz
tabanlı mimari uygulamanın ortak fonksiyonunun bir başka fonksiyonla
değiştirilebilmesine imkan verir. Değiştirilebilir ortak fonksiyona bir örnek
barkot taramasıdır. Mobil Çerçeve, barkot tarama fonksiyonu ve tedarikçi
bilgileriyle birlikte gelmektedir. Ancak servisler, Microsoft iş ortakları için
yeni barkot tarama fonksiyonu ve tüm uygulamada kullanılabilen tedarikçilerin
eklenmesini kolaylaştırır.
Doküman
Servisi
Doküman
Servisi, mobil istemciden Microsoft Dynamics’e gönderilen siparişler gibi
talepleri işleyen bir Web Servisidir. Bu talepler, XML dokümanları olarak
kaydedilir ve ileri işlemler için arka uç sunucusu tarafından eşleştirilir.
Doküman Servisinde, Microsoft Dynamics AX ve yönetim ara yüzünün ürünün içinde
yer aldığı Microsoft Dynamics NAV ile özel entegrasyonlar bulunmaktadır. Doküman
Servisinde aynı zamanda, örneğin Microsoft Dynamics AX ve Microsoft Dynamics NAV
web servislerini çağırmak veya legacy sistemlerine entegre olmak için (veya aynı
anda her ikisi için ) kullanılan genel “görev dağıtıcı (dispatcher)” fonksiyonu
bulunmaktadır. Görev dağıtıcı fonksiyonu ile, dokümanların, kullanıcıların ve
kuyruğun kolay kurulumu ve yönetimi için bir MMC eklentisi verilmektedir.
Mobil
Çerçeve
Mobil
Çerçeve (Mobil Framework), Visual Studio 2008’e entegre edilmiştir ve
geliştiricilerin NET Compact Framework modülünü kullanarak hızlı bir şekilde
göreve dayalı mobil uygulamalar yaratabilmelerini sağlar. Uygulama, bir dizi
tasklet’ten oluşmaktadır. Tasklet, mobil kullanıcı için tipik bir görevi temsil
eder ve Mobil Framework kullanılarak geliştirilen herhangi bir mobil uygulamada
yeniden kullanılabilir. Tasklet’ler bir Windows Mobile 5.0/6.0 veya 6.1
uygulaması olan Role Pad üzerinde çalışır.
Tasklet
Kullanıcı Arayüzü
Taskletlerde
mobil cihaz ekranında bilgileri görüntülemek için kullanılan bir Kullanıcı
Arayüzü bulunur. Mobil Çerçeve, navigasyon çubuğu ve programlanabilir fonksiyon
tuşu menüsünü içeren standart Windows Mobil yerleşim planını içeren bir şablon
sağlamaktadır. Bu, tasklet geliştiricisinin yalnızca içeriğe ve taskletin
yerleşim düzeni özelliklerine odaklanabilmesini sağlar. Mobil Çerçeve aynı
zamanda yeni kullanıcı arayüzü yaratmaya yardımcı olmak üzere kontroller de
sağlamaktadır. Role göre uyarlanmış görüntüleri yapılandırmak kolaydır ve
kullanıcılara uyarlanmış taskletler ve veriler sağlar. Bu özellik, şirket
içindeki kullanıcının veya kullanıcı gruplarının ihtiyaçlarına göre uyarlanmış
iş verilerinin ve süreçlerin sunulmasını kolaylaştırır ve kullanıcıların
gündelik işleriyle ilgilenmelerini sağlar.
Tasklet
Orkestrasyonu
Taskletlerin
akışı ve etkileşimi orkestrasyonla gerçekleştirilir. Orkestrasyon,
kullanıcıların mobil cihazdaki uygulamada nasıl gezineceklerini belirler.
Orkestrasyon yalnızca XML kullanılarak yapılır. İlave bir tasklet kodlamasına
gerek yoktur. Orkestrasyon, taskletten çıkış girdilerini belirler; tasklet
akışının değiştirilmesi için yalnızca orkestrasyonun değiştirilmesi gerekir. Bu,
taskletlerin aynı uygulamadaki ve hatta uygulamalar arası diğer iş akışlarında
geniş ölçüde yeniden kullanılmalarını sağlar.
Veri
İşleme
Taskletler,
veri işleme için çeşitli eylemleri yapabilecek şekilde programlanabilir. Bir
tasklet, Microsoft SQL Sunucu veritabanından veri alabilir, bir taskletten girdi
kabul edebilir ve bir başka tasklete veri çıkışı yapabilir. Bir talep dokümanı,
bir işlemi temsil eder (örn.arka uç sunucusunda yorumlanan ve işlenen satış
emrinin yaratılması gibi). XML kullanımı, mobil cihaz üzerinde iş mantığının
kopyalanmasına gerek olmadan doğru iş mantığının sunucuda uygulanmasını
sağlamaya yardımcı olur. Talep dokümanı orkestrasyon ve tasklet kombinasyonu
kullanılarak yaratılır. Orkestrasyon, talep dokümanını bir grup tasklet için
tanımlar ve taskletler talep dokümanını içeriklerle birlikte verir. Kullanıcı
cihaz üzerinde gezindiğinde, taskletlerin her birisi bir XML bloğunda seri
haline getirilen veri çıkışı yapar. Bağımsız XML blokları tek bir talep dokümanı
halinde birleştirilir ve işlenmek üzere arka uç sunucusuna gönderilir.
Konuşlandırma
Servisi
Konuşlandırma
servisi, sistem yöneticisinin mobil uygulamaları mobil cihaz kullanıcılarına
dağıtmakta ve güncellemede kullandığı temel öğelerden birisidir. Konuşlandırma
servisi, bir web servisi ve Microsoft yönetim Konsolu üzerinden eklenen bir
eklentiden oluşur.
Kurumsal
Kaynak Planlama (ERP) sistemleri önemli IT yatırımlarını gerektirir. Microsoft
Dynamics NAV birçok ERP sisteminden daha düşük sahip olma maliyeti ile IT
maliyetlerini kontrol etmenize ve bu maliyetleri azaltmanıza yardımcı olur.
Eğitimi basittir. Sure Step metodolojisi kullanılarak uygulamaya konulur. Temel
uyarlamalar basit ve uyumludur. Bilinen Microsoft teknolojisi ve bu teknolojinin
bilinen kullanımı ile firmanız Dynamics NAV’e hızla adapte olabilir. Son
kullanıcı için self servis raporlama özelliği ayrıca IT personel maliyetlerinin
de aşağıya çekilmesini sağlar.
Basitleştirilmiş
Eğitim
Çalışanlarınızın
zaten alışkın oldukları diğer Microsoft ürünleri ve teknolojileri ile birlikte
ve bunlara benzer şekilde çalışarak eğitim süresini azaltır, sistemin daha kolay
adapte edilmesini sağlar. Ve Dynamics NAV’ın Role özgün kullanıcı arayüzü ile,
işlemleri hızlandırmak üzere çalışanlarınıza yalnızca görevlerine bağlı olarak
ihtiyaç duydukları araçlar ve işlevler sunulur.
Kolay
Uyarlama
NET
Framework ile uyumlu olan sistem diğer .NET uygulamalarına entegrasyonu ve .NET
uygulamalarının oluşturulmasını kolaylaştırır. Ve web servisleri ile
geliştiriciler ve Microsoft iş ortakları Dynamics NAV’in (çoklu lokasyonlarda
bile) mevcut IT sistemlerine bağlantısını kolaylaştırabilirler.
Microsoft
Ürünlerine ve Teknolojilerine Entegre
Diğer
Microsoft ürünlerine ve teknolojilerine entegre ederek Dynamics NAV’in IT
varlıklarınızdan azami ölçüde yaralanması sağlanır. Dynamics NAV Office sistemi,
Widows SharePoint Services, Office SharePoint Server 2007, SQL Server 2008, ve
BizTalk Server 2006 ile entegre edilebilir.
Ortak
IT Görevlerinin Basitleştirilmesi ve Kolaylaştırılması
Self servis
raporlama ve diğer fonksiyonların son kullanıcıya sağlanması, IT personelinizi
yüksek değerli görevlerden kurtarır. Aynı zamanda, sunulan çözüm, çeşitli IT
görevlerini daha da kolaylaştırmaktadır.
Basit
ve Kolay Uygulama
Hızlı
uygulama metodolojisi olarak, standart global bir metodoloji olan ve uygulamaya
koyma ve güncelleme süreçlerini basitleştiren ve hızlandıran araçlarla
desteklenen Sure Step kullanılır.
Dynamics
NAV; Office Suite, Sharepoint Services, SQL Server, Windows ve Active Directory
gibi Microsoft’un bilinen lider teknolojilerine entegre edilebilir. Dynamics
NAV’e aşina olunması ve kolay kullanımı, Dynamics NAV’i Kurumsal Kaynak
Planlamanın en iyi seçimi haline getirmektedir.
Güvenilirlik
Microsoft
Navision’ı, uygulama yönetimi, kurulumu, değişikliği ve kaldırılması için
kullanılan bir motor olan Windows Installer ile
yönetebilirsiniz.
Verilerin Etkin
Paylaşımı ve Yönetimi
İş
çözüm sistemlerinizde yerleşik olan rutin prosesler kolay ve elverişli hale
getirilir ve veriler güncel tutulur.
Büyüyen
Veritabanı Desteği
Microsoft
SQL Server 2000, kullanıcıların eş zamanlı olarak erişebildikleri büyük veya
genişleyen bir veritabanını destekleyebilmenizi sağlar.
Çoklu
Veri Görünümü
OLAP veya
diğer veri ambarlarını kullanarak verilerinizi çeşitli şekillerde
görüntüleyebilir ve böylelikle müşterilerinizin ve ürünlerin nabzını
tutabilirsiniz.
Ticaret
Portalı
İnternet
tabanlı ticaret portalı, şirketin müşterilerine ve iş ortaklarına, her birisi
ile ticari işlemlerin yürütülmesini sağlayan ilgili bilgileri ve servisleri
içeren online bir web portalı sunmaktadır.
Çalışan
Portalı
Çalışanların
ihtiyaç duydukları kritik bilgilere erişebilmelerini
sağlar.
Ticaret Ağ
Geçidi (Commerce Gateway)
Ticaret ağ
geçidi, iş ortakları arasında ticari dokümanların elektronik olarak
değişimlerini kolaylaştırır. Microsoft BizTalk Server ile entegre edilerek,
bilgiler otomatik olarak gönderilir ve alınır, arka ofis sunucusunda
güncellenir.
Benzer
İşlevsellik
Bilinen
Microsoft fonksiyon dünyasını kullanmaktadır.
Kolay
kullanım / Destek
Microsoft’un
bilinen fonksiyon dünyasının yanı sıra, Dynamics NAV sektördeki en iyi
uygulamaları ve ekibinizin kolayca adapte olabileceği sezgisel çözümleri
kullanmaktadır.
Microsoft
SQL Server seçeneği, çalışanların doğru iş verilerine kolayca erişebilmelerini
sağlar. Çalışanlar bilgilere eş zamanlı olarak erişebilir ve karşılaştırma
yapabilirler. Sunucu, daha fazla müşteri çekebilmek, pazarlama stratejilerini
geliştirmek ve ortaklıkları arttırmak için her boyuttaki veri ambarını
destekler. Microsoft SQL Server üçüncü parti ürünlere ve uygulamalara ve aynı
zamanda diğer Microsoft ürünlerine kolayca entegre edilebilen sektör standardı
bir sunucudur. Veri yönetimini iyileştirmek amacıyla, birçok sistem yönetimi
görevi otomatik hale getirilebilir.
Sağlam
Güvenlik
SQL Server
2008 veritabanı güvenliğini arttırmak için karmaşık şifre ve belirli bir sürenin
sonunda şifrenin geçersiz hale gelme özelliklerini uygular. Kullanıcıların şifre
ve son kullanma süresi kurallarına uymalarını sağlamak üzere bireysel
kullanıcılar için Microsoft Dynamics NAV kapsamında politikalar belirlenebilir.
Yöneticilerin ilave politikalar tanımlamasına ve izlemesine ihtiyaç olmayacak
şekilde Microsoft Dynamics NAV tanım alanı prosedürleri devam ettirilir.
Mantıksal İş
Analizleri
Genişletilmiş
OLAP fonksiyonları ile, sistem yöneticileri her boyutta veri ambarı
oluşturabilirler. Bilgiler, kuruluşunuzdaki kişiler tarafından analiz edilmek
üzere kolayca kaydedilir ve erişilir. SQL Server Analiz Servisleri, ileri
raporlama, OLAP analizi, temel performans göstergeleri (KPI) puan çizelgeleri ve veri madenciliği için
ticari verilerin entegre görüntülerini sağlar. Kullanıcılar, SQL Server Analiz
Servisleri ve SQL Server Raporlama Servisleri ile alınan raporları doğrudan
Excel ve Word formatında yaratabilirler. SQL Server Analiz Servisleri, sıradışı
Microsoft Office PerformancePoint Server 2007 ile entegre edilebilir ve böylece
kullanıcıya veri küplerini oluşturma ve Microsoft Dynamics NAV’den gelen
verilerle PerformancePoint Sunucuda analiz yapma yetkisi verir.
Etkin
Veri Yönetimi
IT
personeline ve sistem yöneticilerine veritabanlarını ve servisleri izlemek,
yönetmek ve gerekli ayarlamaları yapmak için entegre bir yönetim ortamı
sağlanır. Artan işlem hacimleri ve kullanıcı sayısı, veriler veri ambarlarına
hızla entegre edilerek ve veritabanı tabloları basit şekilde indekslenerek,
bölümlere ayrılarak ve yönetilerek ele alınır. Size yapılandırılmamış
dokümanları ve görüntüleri etkin şekilde depolama, yönetme ve analiz imkanı
veren, yeni veri tipleri de dahil olmak üzere, hem ilişkisel hem ilişkisel
olmayan veri desteği ile tüm verilerinizi konsolide edebilirsiniz. Donanım
arızalarına karşı, ince tanecikli hata onarımları, online yedekler ve kontrollü
denetleme noktaları ile kurtarma işlemlerini hızlandıran yedekleme özelliği ile
verilerin korunmasına yardımcı olur.
Yüksek
Bulunurluk
Veritabanının
bakımı ve onarımı için gereken duruş süresini önemli ölçüde azaltır. Donanım
arızası olması halinde, Veri tabanı aynalama (Database Mirroring), veritabanının
bir kopyasını alır ve Database Snapshot ile alınan kopyadan veritabanı
kurtarılır. SQL Server 2008 aynı zamanda, yeni indeks yaratımını kolaylaştırır
ve Microsoft Dynamics NAV kurulumu online kalmaya devam ederken mevcut indeksin
bütünleştirilmesini veya yeniden oluşturulmasını sağlar.
http://www.tradesoft.com.tr/Page.aspx?PageId=304